• ČETRAS DIENAS TOSKĀNĀ VASARAS NOSLĒGUMĀ

1.DAĻA – CEĻĀ

Itālija ir valsts, kuru var apceļot un apceļot. Tā ir bagāta ar vēstures un dabas pieminekļiem, ikviens sev tur var atrast kaut ko interesantu. Par sevi varu teikt, ka kaut kur jau ir pabūts, bet vēl vairāk kur nav. Šoreiz pirmoreiz ar bērniem un auto no Latvijas.

Ceļā dodamies septembra vidū sešatā – 4 pieaugušie un 2 bērni (2 un 6 gadi), ar diviem auto un mērķis mums ir iepazīt vienu no slavenākajiem un skaistākajiem Itālijas reģioniem – Toskānu. Bet šajā – 1. apraksta daļā par to, kā mēs līdz turienei tikām. Šis maršruts noderēs arī tiem, kas dodas uz citiem Itālijas reģioniem.

Kāpēc tieši Toskāna? Jāsaka godīgi, sākumā bija plānota pavisam cita valsts un pastaigas pa kalniem. Bet kalnu pastaigas mums bija iepriekšējā ceļojumā uz Poliju. Un tad nejauši uztrāpījām uz ukraiņu ceļojumu raidījuma Orel i Reska sēriju par Toskānu. Pēc šī raidījuma mēs savu izvēli mainījām.

Vēl pirms braukšanas noskatījāmies seriālu – Medici: Masters of Florence, par to, kā izauga Toskānas galvaspilsēta Florence, kā radās tie arhitektūras pieminekļi, uz kuriem šodien visa pasaule brauc skatīties. Noskatījāmies arī filmu Gladiators, jo tā daļēji filmēta Toskānā. Šādā veidā mēs noskaņojāmies reģionam, uz kuru devāmies.

Un tagad dodamies ceļā…

Ceļā – Lietuva, Polija, Čehija, Austrija

Mūsu ceļojums un lielais piedzīvojums sākas piektdienas vakarā pēc darba. Rīga ir krietni sastrēgusi un kamēr tiekam ārā, paiet krietns laiciņš. Tālāk jau braukšana diezgan gluda. Iebraucam veikalā Bauskā, nopirkt uzkodas un ūdeni, jo vēl dažas stundas jābrauc, cauri Lietuvai līdz Suvalkiem Polijā. No Rīgas gandrīz 400 km. Nakšņojam Suvalkos, turpat kur iepriekšējā ceļojumā uz Poliju – Hotel Loft 1898. Viesnīca atrodas pie galvenās ielas, esam to jau pārbaudījuši, un tā atbilst mūsu prasībām, tādēļ paliekam šeit atkal. Ap plkst. 23 beidzot esam viesnīcā. Bērni vēl nedaudz paspēlējas ar līdzpaņemtajām mantām, bet drīz vien piemieg. Rīt garš pārbrauciens, mums visiem jāatpūšas.

Hotel Loft 1898

No rīta izbaudām bagātīgās brokastis, uzņemam spēkus, jo šodien jāveic vairāk nekā 1000 km līdz viesu namam Austrijā, netālu no Vīnes. Šodien paredzētas ir tikai ēšanas un tualetes pauzes. Bērni līdz šim vēl tādu gabalu nav braukuši. Tas būs liels pārbaudījums mums visiem.

Kā mēs kavējām laiku ceļā – ar vecāko bērnu spēlējam karogu un valstu galvaspilsētu minēšanas spēli, runājam ģeogrāfiskas lietas, par vietām, kur braucam. Kaut kad bērni paguļ, kaut kad paskatās multenes vai vienkārši pa logu.

Braucam taisnāko maršrutu, cauri Čehijai. Pirms robežas iegādājamies vinjeti. Var braukt arī cauri Vācijai, kur nav maksas ceļu un nakšņot citur, tomēr tie ir vairāk km un beigās nekāda dižā ekonomija nesanāk.

Vakarpusē esam uz Čehijas/Austrijas robežas. Parasti šeit braucot piestājam Travel Free veikaliņā. Sen te nav būts, veikals pārveidots un ir krietni pārskatāmāks un ērtāks. Bērni ir sajūsmā par saldumu izvēli un lielajiem iepakojumiem. Vismaz kāds mierinājums garajā dienā.

Ceļā uz Austriju

Ap plkst.20 nokļūstam skaistā, mazā Austrijas ciematiņā Lābenā (Laaben), kur nakšņosim viesu namā Landgasthof zur Linde. Nonākot pie mūsu naktsmītnes šķiet, ka šeit, krodziņā sapulcējusies visas tuvākās apkārtnes iedzīvotāji. Vieta pat tumsā liekas ļoti skaista un omulīga. Iečekojamies un uzreiz dodamies vakariņās, lai paspētu arī vēl ko kārtīgi paēst pēc garā ceļa. Var redzēt, ka šis ir ģimenes uzņēmums un attieksme šeit ir ļoti pretimnākoša un pozitīva. Nogurušajiem bērniem uzreiz tiek iedotas mantas un krāsojamās lapas, kā arī konfektītes. Izvēlamies kārtīgas Vīnes šniceles, tik lielas porcijas, ka knapi noēst varam. Tas arī ir ātrākais, ko var dabūt, jo krodziņš drīz veras ciet. Būs spēks kārtīgi izgulēties.

Arī brokastis neatpaliek kvalitātes ziņā. Tiekam cienāti ar dažādiem vietējiem produktiem. Un tās romantiskās tasītes, no kurām dzeram kafiju un bērni kakao, rada tik skaistu noskaņu.

Landgasthof zur Linde Laaben

No rīta vēl izejam cauri viesu nama dārzam, kurā siltākā laikā var arī pasēdēt ārā, bet tagad sāk līt, un ir diezgan pavēss, jo apkārt kalni.

Bet mēs dodamies tālāk, šodien atkal diezgan garš pārbrauciens, aptuveni 660 km līdz Riva del Gardai Itālijā.

Mūsu plānos, ja laikapstākļi ļaus, ir braukt apskatīt Vācijas stūrī esošo Ērgļa ligzdu. Tomēr laiks arvien vairāk pasliktinās, stipri līst, līdz ar to arī braukšana lēnāka un šo domu atliekam, varbūt, ka atpakaļceļā.

Tuvāk Itālijas robežai, pie Brennera kalnu pārejas mākoņi sāk izklīst, toties parādās sastrēgumi – gan remontu dēļ, gan tādēļ, ka pāreja ir maksas un maksāšanas punkti satiksmi sabremzē.

Bet tiekot Itālijas pusē, spīd saule un ir par 10 grādiem siltāks nekā Austrijā. Vismaz tas priecē, neskatoties uz ne tik skaisto dienas pirmo pusi. Tāpēc nolemjam, ka būtu forši vēlo pusdienu pauzi uztaisīt tuvākajā pilsētā pa ceļam – Briksenā, kas atrodas aptuvi 45 km attālumā no robežas.

Briksena (Bressanone)

Briksena jeb Bressanone ir neliela pilsēta, kas atrodas Dienvidtirolē Itālijā un galvenokārt pazīstama kā slēpošanas kūrorts. Nekādu noteiktu plānu mums šai pilsētai nebija – galvenais izkustināt kājas un paēst. Liekas, ka arī nekādu ļoti ievērojamu objektu šeit nav, pilsētiņa līdzīga kā citi slēpošanas kūrorti, ar veikaliņiem un kafejnīcām. Tomēr tagad rakstot šo, uzzinu, ka šeit dzimuši vairāki slaveni ziemas sporta veidu pārstāvji un arī slavenais alpīnists un ceļotājs Reinholds Mesners.

Pilsētiņa ir simpātiska un šeit ieraugām pirmās palmas mūsu ceļā, tiesa gan podos sastādītas, jo ziemā tām tomēr ir pārāk auksti. Ja pilsētiņas izskats mums neliek vilties, tad kaut kas cits gan. Pie pusdienām tā arī netiekam, jo itāļi šajā laikā neēd neko vairāk par saldējumu. Pie tā gan tiekam, vienīgais mierinājums, ka tas ir īsts itāļu gelato. Pērkot to, mēģinām izmantot tos dažus itāļu vārdus, ko zinām un saldējuma iegādei ar to pietiek. Kājas esam izlocījuši un pirmo izsalkumu uz brīdi aizkavējuši. Mērķis daļēji izpildīts. Un tā kā vairāk īsti nav ko iesākt, dodamies tālāk, līdz apartamentiem Riva del Garda pilsētā, līdz kurai vēl 150 km. Ar tumsu būsim tur.

Briksena

Dodoties uz dienvidiem, ceļi paliek arvien ainaviskāki. Kalnu nogāzēs biežāk izplatīti ir vīnogulāji. Tuvāk Gardas ezeram ceļi paliek mazāki un satiksme līdz ar to lēnāka. Tā braucot arī sagaidām saulrietu. Un kalnos saule pazūd ātri, iestājas tumsa un drīz vien sasniedzam arī savu galamērķi – apartamentus Garda Paradise – Private Garden & Balcony Riva del Garda pilsētā, netālu no paša Gardas ezera.

Ceļā uz Gardas ezeru

Iečekošanās šajos apartamentos ir attālināta, visur ir durvis ar kodiem. Uz mums visiem 6 ir viens ļoti plašs dzīvoklis.

Tā kā uz mirkli aizkavētais izsalkums atkal liek par sevi manīt, jādodas uz pavisam netālo pilsētas centru meklēt kādu īstu itāļu picu vai pastu. Bet pirmais uzdevums ir pārģērbties plānākās drēbēs, jo vakars šeit ir pavisam dienvidnieciski silts.

Riva del Garda

Riva del Garda atrodas Gardas ezera pašā ziemeļu galā. Ezers un tā apkārtnes pilsētiņas ir ļoti skaistas. Līdz centram mums ir jādodas kādas 10 minūtes ar kājām, kas ir pavisam tuvu. Pa ceļam ievērojam greznas villas un viesnīcas un beidzot arī palmas, kas nav podos. Galvenajā ielā ir daudz cilvēku. Pa to arī dodamies un nonākam centrālajā laukumā, kur skan mūzika. Uzstājas jaunieši – ielu muzikanti un viņi ap sevi pulcējuši bariņu skatītāju. Mūsu bērni ir sajūsmā un sāk dejot, beidzot var izkustēties. Turpat blakus laukumam izvēlamies restorānu (Grand Hotel Riva viesnīcā), kurā jau ir diezgan daudz apmeklētāju, tomēr vietiņa mums arī atrodas. Un kamēr gaidām mūsu pasūtītās picas un pastas, izdejojamies, meita pat ar basām kājām. Laukumā ir arī daudz citu bērnu. Meita iepazīstas ar kādu meitenīti no Polijas un jau pēc brīža abas mērcē kājas tuvējā strūklakā. Šeit ir tik skaista atmosfēra.

Patīkami saguruši dodamies atpakaļ uz apartamentiem.

Riva del Garda vakarā

Mūsu apartamentos brokastis netiek piedāvātas un arī paši nebijām neko sagādājuši. Tāpēc no rīta dodamies meklēt brokastis pilsētā un pie viena arī apskatīt to dienasgaismā.

Ejot pa to pašu maršrutu gleznainās villas dienasgaismā gan vairs tik labi neizskatās, mazliet prasītos pēc remonta. Toties kalnu ainava, ko ieraugām gan pārsteidz. To tumsā nevarēja redzēt. Ielas galā, pa kuru vakar devāmies uz laukumu, ir burtiski kalnu siena. Iespaidīgi. Uz šī iespaidīgā fona arī izvēlamies vienu kafejnīcu, kurā pabrokastot. Izvēlamies kapučino un kruasānus, bērniem suliņas ar kruasāniem.

Pēc brokastīm nolemjam vēl izmest līkumu pa pilsētu, apskatoties tās vietas, kur bijām vakar. Skati uz kalniem un ezeru ir fantastiski, tālumā vēl ir rīta migla. Neapšaubāmi, Gardas ezers un pilsētiņas tā krastos ir ļoti gleznainas un atsevišķa ceļojuma vērtas, bet mēs pēc pastaigas braucam tālāk. Šodien mums jānokļūst naktsmītnē Redžello pilsētiņas tuvumā, kas ir vēl 335 km. Bet vispirms izklaides, ko visvairāk gaida bērni. Te mūsu kompānija uz laiku sadalās – draugi brauc baudīt Gardas ezera dienvidu pusi pie Sirmiones, bet mēs ar bērniem dodamies uz atrakciju parku Gardaland.

Riva del Garda no rīta

Gardaland

Vēl mazu gabaliņu braucam gar Gardas ezeru, satiksme šeit ir intensīva. Pēc brīža nogriežamies uz autobāni, un ezers pazūd aiz kalniem. Braukšana gar ezeru būtu ļoti gleznaina, bet nesamērīgi ilgāka. Te noteikti vajadzētu atgriezties, bet šoreiz braucam tālāk.

Lai gan pieejamā informācija mudina nopirkt biļetes iepriekš internetā lielo rindu dēļ, mēs to neizdarījām. Kāpēc? Jo nezinājām vai meita atbildīs viņu auguma noteikumiem, t.i., būs zem 100 cm auguma, kam ir bezmaksas ieeja (pie ieejas ir speciālas vietas, kur nomērīties). Un mums paveicas, kad ierodamies, ap plkst. 11 vietas stāvlaukumā ir daudz, rindas pie kasēm nav un meita ir mazāka par 100 cm. Izvēlamies dienas biļetes, kas iekļauj izklaides parku un Lego ūdens atrakciju parku. Cenas pieaugušajiem un 6 gadus veciem bērniem atšķiras vien par dažiem eiro. Tās atšķiras arī atkarībā no sezonas un izvēlētā komplekta, tāpēc katram jāskatās interesējošais piedāvājums. Bet jārēķinās, ka, lai visu paspētu piedzīvot, vajadzētu vismaz visu dienu.

Gardaland ir lielākais un slavenākais atrakciju parks Itālijā. Un tā kā to apmeklē ļoti daudz cilvēku, par to var izlasīt arī dažādas atsauksmes. Un piekrītu, ka pieredzes var būt dažādas. Mums viss patika un galvenais, ka bērni bija ļoti apmierināti, un beigās arī ļoti piekusuši. Sākām ar sadaļu pašiem mazākajiem – Cūciņas Pepas karuseļiem, tad devāmies uz karuseļiem lielākiem bērniem (visur ir norādes, kādam augumam atrakcija paredzēta). Ar lielāko bērnu bijām arī 3D kinoteātrī. Pēc tam izvēlējāmies vienu no daudzajām ēstuvēm. Jāsaka gan, ka uz to laiku jau bija saradušies daudz vairāk apmeklētāju un bija diezgan grūti atrast kādu vietu ēnā, kur apsēsties, jo karstums bija pieņēmies spēkā. Piebildīšu, ka dzeramais ūdens parka teritorijā ir pieejams bez maksas, nepieciešama tikai sava pudele.

Visbeidzot apmeklējumu noslēdzām ar Lego ūdens atrakciju parka apmeklējumu, kurā gan nebija ļoti daudz apmeklētāju, vismaz daļā, kas paredzēta mazākajiem apmeklētājiem. Šeit starp atrakcijām, varēja arī apskatīt no lego uztaisītās mini pilsētiņas un Itālijas ievērojamās celtnes, daļu no kurām mēs apskatījām turpmākajā ceļojumā. Noslēgumā vēl apmeklējām Lego veikalu un iegādājāmies dažus suvenīrus par atmiņu no šīs vietas. Kopumā parkā pavadījām 5 stundas, kas protams ir par maz, ja ir vēlme izbaudīt visas atrakcijas, bet mums šai reizei pietika, nogurums jau bija pietiekami liels, vismaz mazajiem, kuri iekāpjot mašīnā, uzreiz aizmiga.

VAIRĀK INFORMĀCIJAS

Gardaland

Pēc plkst. 16 saguruši izbraucam no Gardaland atrakciju parka. Līdz mūsu nākošajai nakšņošanas vietai, kur būsim 4 dienas, brauciens ir 3 stundas jeb 280 km. Drīz nokļūsim Toskānas reģionā, pa kuru ceļosim nākamajās dienās. Mūsu naktsmītne atrodas netālu no Florences. Līdz tai diezgan ilgi braucam pa autobāņiem, bet, kad nobraucam uz mazajiem ceļiem, liekas, ka tā ir pavisam cita pasaule – nokļūstam augstāk kalnos, visapkārt olīvkoki un vīnogulāji. Brīžam ceļi tādi, ka grūti izmainīties ar pretim braucošo traktoru vai pat vieglo auto. Bet skati fantastiski un kad nonākam naktsmītnē, esam patīkami šokēti… Bet par to nākamajā bloga ierakstā.